Sarah Palin Jabs Washington Post Over Fake Al Jazeera Story

The Wrap
Sarah Palin Jabs Washington Post Over Fake Al Jazeera Story
.

View photo

Sarah Palin Jabs Washington Post Over Fake Al Jazeera Story

Sarah Palin, ever-eager to skewer the "lamestream media," took Washington Post blogger Suzi Parker to task Tuesday after the writer mistakenly claimed the former Alaska governor was hired by the TV network Al Jazeera America.

Parker, who writes for the She The People blog, cited the satirical news site the Daily Currant in a story that claimed Palin had joined the Qatari-owned network as a talking head.

"Hey @washingtonpost, I'm having coffee with Elvis this week," Palin quipped on Twitter, claiming she was meeting with the long-dead King of Rock. "He works at the Mocha Moose in Wasilla. #suziparkerscoopers #idiotmedia."

Earlier on Tuesday, Parker had reported that Al Jazeera America hired the former vice-presidential candidate and former Fox News contributor in a post titled "Sarah Palin's plan to reach 'millions of devoutly religious people' through al-Jazeera."

Also read: Sarah Palin, Fox News Split

In her original post, Parker called it "a cautionary tale about what can happen when politics and celebrity meet."

Kris Coratti, a Post spokeswoman, pointed TheWrap to a correction on the post, which acknowledged the error. And Al Jazeera said "no discussions have taken place" to hire Palin, whose most recent employer, Fox News, called Al Jazeera "an anti-American terror mouthpiece."

Palin parted ways with the News Corporation-owned network after three years. She had a roughly $1 million contract per year and made more than 150 appearance on air.

Also read: Fox News Paid Sarah Palin $15.85 Per Word, Study Finds

But Palin hadn't finished with Parker just yet.

"A @washingtonpost writer once promised not to write about me for a month," Palin tweeted. "That was a good month for me. #idiotmedia."

View Comments